Vi har behandlet biler siden 2011

Behandlingsalternativer

Standardbehandling

– Anbefales for biler som allerede har tidligere rustbeskyttelse.
– Innsiden av karosseri og dører coates med lanolinoljer som trenger inn i falser og detaljer for å hindre rust fra innvendig kondens.
– Undersiden av bilen behandles grundig: Deksel demonteres, bilen rengjøres med høyttrykk luft og tørkes ved behov.
– Kunder kan gjerne være til stede og inspisere bilens underside før vi fortsetter med sprøyting av kanaler, ramme, alle hulrom, traverser og byttedeler under bilen.
– Bruker hulroms- og kanalslanger for å sikre grundig påføring.
– Sprøyter også hjuloppheng, dempere og hele understellet før deksler monteres tilbake.
– Bilen er klar til bruk umiddelbart etter behandling og utkjøring fra verkstedet.

Garantibehandling

Vår trygghet kan også være din trygghet. Vi tilbyr markedets beste garantiavtaler når det kommer til gjennomrusting på biler.

Er bilen din inntil tolv år gammel kan du hos oss få en ti-års garantiavtale, mens er din bil ikke eldre enn fem år, så åpner vi for garantiavtaler livet ut!

Ja, den må nok våre konkurrenter tygge litt på, men det er nok ikke slik at du kommer hit på besøk én gang, så er bilen din sikret livet ut. Vår garantiavtale krever oppfølging. Følges planen og anbefalinger, så vil bilen din ha vanskelig for å ruste selv her i våre utfordrende omgivelser.

Du kan lese mer om våre garantier her. Ønsker du å bestille en time kan dette gjøres online eller via våre kontaktsider.

FETTLISTER

På biler med innbrett i karosseriet over hjulbuene, spesielt bak på mange modeller, så anbefaler vi å montere fettlister. Dette er lister av høy kvalitet som er innsatt med fett.
Disse listene vil forhindre skader i lakk som følge av steinsprut og hjulsprut, samt kvele videre rustutvikling i hjulbuene der dette allerede kan være påbegynt. Vi har også olje på innsiden av karosseriet, noe som vil hindre kondensvann å komme til fra noen av sidene.

Hovedbehandling

– Anbefales hvis bilen aldri har vært rustbeskyttet tidligere eller det er lenge siden siste behandling.

– Inkluderer alt som utføres i en standardbehandling.
– Fokus på grundig beskyttelse bak innerskjermene i hjulhusene.
– Hjulene må demonteres for å få tilgang, deretter fjernes innerskjermer for å beskytte fjærtårn og andre detaljer.
– Beskytter områder som inntak til drivstofftank, bremserør, og fester til innerskjermene.
– Etter sprøyting monteres innerskjermene og hjulene tilbake.
– Bilen er umiddelbart klar til bruk etter behandlingen er fullført.

Rammespyling

I rammene på rammebiler som f.eks. Toyota Land Cruiser, Land Rover Defender, Jeep Wrangler, etc., så kan det over tid hope seg opp skitt, grus og rustflak.

Litt avhengig av bruk av bil anbefaler vi en skikkelig rammevask, da spyler vi ramma innvendig og får ut opphop før den behandles videre hos oss. Rammespyling anbefales som del av understellsbehandling ved behov.